28 de març 2012

BADLANDS / MALES TERRES

Badlands. Molts cops m'han preguntat quina és la meva cançó preferida, i després del tipic "uf, n'hi ha moltes !!!" sempre dic el mateix "però si n'hagués d'escollir una seria: Badlands", perque? doncs és fàcil: músicalment la trobo boníssima i el seu missatge és, per mi, el resum de tota una manera de veure la vida: n'estic fart de tonteries, de rebre cops i de justificacions absurdes, potser m'he equivocat però jo vull controlar la meva vida i sentir-me viu, i per fer-ho crec bàsicament en mi i en tu, si em vols acompanyar millor. Potser algú l'interpretarà d'alguna altre manera, la meva és aquesta. 

L'original

Tal i com sona al Live 75/85, per mi la millor versió en directe .

Al Sant Jordi, durant la Risin Tour....irrepetible (sort en tenim del Dvd)


Llums apagats aquesta nit
Baralles interiors
Xoc frontal
Colpejant-me l’estómac, tio
Caçat al mig d’un foc creuat.
Que no entenc,
Però hi ha una cosa que sé segur noia,
No m’importen gens les mateixes escenes de sempre,
No m’importen gens les estones a mitges
Amor meu, vull el cor, vull l’ànima,
Vull el control ara mateix
Parlar d’un somni, intentar fer-lo realitat,
T’aixeques a la nit, amb una por tant real,
Et passes la vida esperant, tans sols per un moment que mai arriba
Bé, no malgastis el teu temps esperant,

Males terres, has de viure cada dia,
Deixa estar els cors trencats,
Com a preu que has de pagar,
Continuarem empenyent fins que ho entenguin i aquestes males terres comencin a tractar-nos millor.

Treballant als camps fins que tinguis l’esquena cremada,
Treballant sota la roda fins que n’aprenguis dels teus actes,
Nena, realment ara mateix n’he après
El pobre vol ser ric, el ric vol ser rei,
I un rei mai està satisfet fins que ho controla tot
Vull sortir aquesta nit, vull trobar el que tinc

Crec en l’amor que em pots donar
Crec en l’esperança que em pot salvar
Crec en la fe i reso perquè algun dia em faci alçar
D’aquestes males terres

Males terres, has de viure cada dia,
Deixa estar els cors trencats,
Com a preu que has de pagar,
Continuarem empenyent fins que ho entenguin i aquestes males terres comencin a tractar-nos millor.

Pels que vàren tenir una noció,
Una noció ben endins
Que no és pecat estar orgullós d’estar viu
Vull trobar una cara que no miri a través meu
Vull trobar un lloc
Vull escopir a la cara d’aquestes males terres
Males terres, has de viure cada dia,
Deixa estar els cors trencats,
Com a preu que has de pagar,
Continuarem empenyent fins que ho entenguin i aquestes males terres comencin a tractar-nos millor.


3 comentaris:

Keks ha dit...

Culleres!!... i per mi també de les millors!!
GAssssssssssss

Roger S. C. ha dit...

L'energia que desprèn aquesta cançó aixeca l'ànim a qualsevol!!!
si no te temps ni de dir el tres quan comença...
vinga!!! mes GAssssssss!!!!!

Redacció ha dit...

Ni que ho dogues, la versió de directe és brutal. Darkness i totes les cançons que conté és genial. Molt bona traducció, i una lletra molt actual.
Salut company