25 de gen. 2013

THE RIVER / EL RIU

Clàssica entre les clàssiques, segurament és una de les cançons de Springsteen que més emociona, quantes llàgrimes haurà fet vessar? tal i com diu Junne Skinner al seu llibre: "The River pot ser que estigui entre les balades més fosques de Springsteen, però també és una de les més humanes", i realment és una balada molt fosca, que parla sobre una joventut perduda i un futur no gens esperançador, un casament obligat i per tant infeliç i una feina incerta, realment és un retrat d'una part de la generació de Springsteen que tants cops ha reflexat en les seves cançons.



La versió del Live 75/85, amb una introducció on Springsteen explica una part de la seva joventut, la tinc traduïda, un dia d'aquests la penjo...

Com sempre, la imprescindible versió acústica


Vinc del fons de la vall
On senyor, quan ets jove
T’ensenyen a fer el mateix que va fer el teu pare
La Mary i jo ens vàrem coneixer a l’institut
Quan ella tan sols en tenia disset
Conduíem fora de la vall cap allà on els camps eren verds

Anàvem cap al riu
I al riu ens capbussàvem
Oh cap al riu conduíem

Després vaig deixar embarassada a la Mary
I, tio, això va ser l’únic que ells va fer
I quan en vaig fer dinou vaig rebre un carnet del sindicat i una jaqueta de casament
Anàrem cap al jutjats
I el jutge va fer la resta
Sense somriures de casament, sense caminada cap a l’altar
Sense flors, sense vestit de casament
Aquella nit baixàrem cap al riu
I al riu ens capbussàrem
Oh cap al riu haviem conduït

Jo tenia una feina a la construcció a la Johnstown Company
Però últimament no hi ha gaire feina degut a l’economia
Ara totes aquelles coses que semblaven tant importants
Bé, senyor, s’esvaeixen en l’aire
Ara tan sols faig com si no me’n recordés
Mary fa com si no li importés

Però ens recordo passejant amb el cotxe del meu germà
El seu cos bronzejat i suat allà al pantà
A la nit a la riba jeiem desperts
I la tenia prou a prop per notar la seva respiració

Ara aquests records tornen per perseguir-me
Em persegueixen com una maledicció
És un somni una mentida si no es fa real
O és una cosa pitjor, que m’envia
Cap al riu, però sé que el riu està sec
Que m’envia cap al riu aquesta nit
Cap al riu
La meva nena i jo
Oh cap al riu conduíem

2 comentaris:

Keks ha dit...

Crack!!
Tant ell com tu, sou uns cracks!!

Gassssss al català!!

Enric ha dit...

una gran peça sense cap mena de dubte.
Si tens curiositat en el meu bloc vaig penjar una transcripció del discurs que el Bruce fa a la introducció de la canço al seu album quintuple.
De totes totes és una cançó com ni ha poques.-
Moltes gràcies company